Какви развлечения станаха популярни по време на пандемията?
Самоизолацията тласна милиони хора км виртуалното пространство. Това от своя страна доведе до повече онлайн развлечения и видеоконференции. Експерти посочват някои от тези развлечения пред ИТАР-ТАСС:
Ръст при живите включвания
Платформата Zoom, която придоби популярност в едва началото на април като прекрачи прага от 200 милиона потребители, а през декември имаше под 10 млн. Отново през април най-популярната поточна услуга Twitch пък счупи рекорда за едновременни онлайн потребители, достигайки до забележителните 4 милиона. Това обаче не са единствените платформи, в които хората прекарват своята самоизолация.
Ако по-ранните поточни предавания са били популярни главно сред геймърите и електронните спортове, сега експертите казват, че популярността на IRL включванията (в реалния живот, „като в реалния живот“) расте прогресивно нагоре. В тях някои правят неща, които са познати на ежедневието, други – гледайте го на живо, коментирайте и подкрепяйте автора с пари.
„По време на пандемия започнаха да се формират нови модели на потребление. Ако през първите седмици всички гледахме филми и телевизионни предавания, сега, водени от острия недостиг на социални контакти, преминаваме към споделяне на съдържание онлайн“, обяснява Анастасия Байгушева, ръководител на платформата за осигуряване на парични потоци DonationAlerts Stream.
Популярността на потоците се изразява и в това колко пари зрителите харчат за подкрепа на своите създатели. Според DonationAlerts от януари ръстът на даренията е 40%, според оценките на услугата за приемане на дарения Y. Streamer, през март техният брой се е увеличил с 40% в сравнение с февруари, а през първите седмици на април ръстът ще продължи.
Онлайн сватби и концерти
Пандемията и невъзможността за прекарване на време заедно с приятели или роднини тласкат хората да празнуват значими моменти от живота онлайн. В допълнение към вечерни събирания в Zoom с колеги от работата или приятели, хората „отиват“ на концерти, гледат филми заедно, организират поетични вечери и се женят.
Понякога потребителите започват да правят неща, които са доста необичайни за тях: да провеждат виртуални партита в компютърния симулатор на Sims, да празнуват сватби в онлайн мултиплейър игри, като Final Fantasy, и дори да гадаят пола на своето неродено дете, излъчвайки го на Twitch. Някои провеждат уроци по геометрия за своите ученици в играта Half-Life: Alyx VR.
Други път започват да се опитват сами там, където преди са били зрители – в електронните спортове. Според Qiwi броят на такива потребители в eSports League Qiwi Teamplay нараства: през март, в сравнение с февруари, ръстът на новите играчи възлиза на 85%, а броят на мачовете, играни на платформата, се увеличава с 36%.