Вълчев: Електронното обучение беше начинът да спасим учебната година

Красимир Вълчев

„Министерството няма взаимоотношения с издателствата. Държавата предоставя средства на училищата, независимо кое издателство са избрали. Директорите или кметове сключват договори. Аз одобрявам само учебниците. Нямам възможност да лобирам. Ако някой от министерството или аз бяхме направили подобно нещо, щеше да се разбере“.Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев пред NOVA.

Той коментира и това, че КПКОНПИ разследва връзката между съпругата му и съпругата на шефа на КЗП Димитър Маргаритов. Двете са сътруднички в дружество, а съпругата на Маргаритов е изпълнителен директор на издателство „Просвета“. Вълчев отрече съпругата му да има пиар агенция. А за съпругата на шефа на КЗП заяви, че тя е част от дъщерно дружество, а не директор.

Според образователния министър голям проблем е фактът, че учениците не искат да се включват в техническо-инженерното висше образование. Причината за това според него била липсата на интерес към природните науки. С най-голям ръст на доходите щели да бъдат точно професиите, които включват изучаването на природни науки. Според Вълчев частните уроци ще станат нерентабилни.

„Искаме децата да развиват хармоничен микс от компетентности. Това означава, че към изпитите по БЕЛ и математика ще се добавят част от обществените и природни науки. Те ще бъдат по-малко от 50%. Трябва да мотивираме децата да учат и тези дисциплини. Всички професии оттук нататък ще изискват по-интегрален микс от умения. Ако искаме децата да са по-подготвени за живота, те трябва да ги имат”, обясни Вълчев.

Според образователния министър голям проблем е фактът, че учениците не искат да се включват в техническо-инженерното висше образование. Причината за това, според него била липсата на интерес към природните науки. С най-голям ръст на доходите щели да бъдат точно професиите, които включват изучаването на природни науки. Според Вълчев частните уроци ще станат нерентабилни.

„Учениците са по-подготвени, когато отделят повече време за учене. Когато учителят или родителят им помогне да разберат информацията. Когато са мотивирани да учат. Другата промяна, която се опитваме да направим, е по-голямата част от въпросите да мерят функционалната грамотност и уменията за решаване на проблеми. При нас досега по-голямата част от въпросите са изисквали заучаване ”, каза още той.

Сподели: