Министър Вълчев: Не обмисляме вариант да излезем в обучение в електронна среда до края на учебната година

Министър Красимир Вълчев

Снимка: Фейсбук, Министерство на образованието и науката.

Не сме съгласни да се излезе в обучение в електронна среда до края на учебната година, защото това ще бъде проблем за образователното развитие на голяма група ученици, и категорично не обмисляме такъв вариант. Това заяви пред журналисти министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.

Той коментира, че „не може да се оставят децата за четири-пет или осем месеца вкъщи“. Това ще има пагубно въздействие върху тяхната ангажираност с ученето, с придобитите знания и умения, със социализацията, с физическото им състояние и физическата им активност, и с психиката им, обясни министър Вълчев.

Затова се поставя въпросът – кога и за колко, и кои ученици, могат да учат ефективно в електронна среда. „За съжаление, най-тежките седмици за образователната система предстоят и те ще са, когато дойдат традиционните, сезонни грипни вируси, от които децата много повече боледуват.

Тогава много по-голяма част от системата ще бъде затворена. Днес 45 процента от учениците са на обучение в електронна среда от разстояние в резултат на взетите решения на областните и общинските щабове, както и на разрешеното от мен електронно обучение на 130 училища“, каза министър Вълчев.

По думите му 1300 училища към днешна дата не са се сблъсквали с коронавируса – от 2400 училища в страната. Образователният министър каза, че се обмисля редуване на учениците, които да са в присъствено или електронно обучение, като то ще зависи от отделните класове.

Предложили сме примерни графици, за да не се наложи едни и същи ученици до януари, февруари, март да са само на обучение в електронна среда. Учениците трябва да могат да се връщат в клас и ако цената за това е носенето на маски, ще го вземем това решение, но ще има разговори през следващата седмици, каза министър Вълчев.

От БТА

Четете още: Областните щабове могат да надграждат мерките и да изведат учениците в дистанционна форма на обучение