5 ползи от водораслите. Как да ги добавим в нашето меню?

водорасли

Водораслите са храна, към която дори известно време да сме гледали с подозрение или дори насмешка, един ден идва моментът, в който започваме да се замисляме дали пък да не я пробваме все пак. Не само от интерес, но и от желание за по-добро здраве и внасяне на екзотика към менюто ни, водораслите са страхотен хранителен продукт за всеки от нас. Японската кухня се възползва от тях от хиляди години и се радва на добро здраве и изненадващо разнообразна кулинария. Време е и ние да се запознаем с поне 6 от ползите от водораслите, както и начини да ги включим в храненето си.

 

За асортимент от водорасли и други суперхрани, можете да разгледате Be Fit.

 

Основни видове водорасли

Повечето водорасли, които купуваме са изсушени и съответно трябва да ги рехидратираме преди да стават за ядене. Някои от тях с топла вода, а други със студена, в зависимост от вида.

Комбу (Дашима) водораслите са популярни в Корея и Япония заради своите вкусови свойства при правенето на сосове и бульони. Богати са на глутаминова киселина и йод и помагат за усвояването на бобовите растения от организма ни.

Водораслото агар-агар е едно от безвкусните червенолистни, които са изключително богати на фибри. Те се използват предимно в салати, както и за приготвянето на зеленчуков желатин. Присъстват и в много десерти като стабилизатор. Те се продават на ленти, както и на прах (по-подходящо за правене на желатин).

Водораслите нори са тези, които стандартно се използват за суши. С тях могат да се поръсват също и ястия за допълнително вкус и цвят. Не е необходимо да се хидратират или дори готвят. Богати са на протеин, желязо, витамин А и К.

Араме имат силен морски аромат и са много подходящ начин да си направим веган паеля. Ако не сме фен на силния им морски аромат обаче, винаги можем да ги накиснем по-продължително в гореща вода и да ги измием и попарим. В тях има йод, калций, магнезий и витамин А

Водораслите вакаме имат лек и леко сладък вкус и са перфектни за супи и ориз. Могат да се хидратират 20мин в студена вода или 10мин в топла и се комбинират добре със зеленчуци, тофу и други по-слаби вкусове.

 

5 ползи

Съдържание на многообразни видове витамини и минерали

Една от най-големите ползи от водораслите е тяхната уникална хранителна стойност и богатството им от полезни микронутриенти. Те са изключително наситени на калций и магнезий, които помагат за здрави кости. Имат също и високи количества желязо, което помага за здравето на анемични хора, както и на бременни и кърмачки. Водораслите също съдържат и хранително вещество на име зеаксантин, който е добър за очите. Освен това, повечето водорасли са изпълнени с аминокиселини, протеини и много витамини. 

 

Против ракови заболявания

Водораслите са един от начините превантивно да се преборим с появата на ракови заболявания чрез правилно хранене. Тези морски храни са изключително богати на антиоксиданти, както и бета-каротин. И двата нутриента имат много научни данни, които подкрепят тяхната функция в превенцията на рак. 

 

Антибактериални свойства

Водораслите също се радват на антибактериални свойства, които подпомагат здравето ни и могат да забързат възстановяването от инфекции. Имат също и противогъбичен и противовирусен ефект, когато присъстват по-постоянно в храненето ни. Водораслите могат да се използват освен заради своите вкусови качество, също и като лечебно растение.

 

Отслабване

Друга причина, по която хората прибягват към водораслите е тяхната неуспорима помощ при отслабването. Една от съставките в повечето водорасли има характерната способност да превентира абсорбирането на мазнини от организма ни по здравословен начин. Дали това е наша цел или просто приятен допълнителен ефект, водораслите със сигурност могат да помогнат с отслабването.

 

Регулиране на кръвната захар

Тази храна може да помогне и със сърдечно-съдовото здраве. Конкретно при регулирането на кръвната захар, водораслите откриват много успех. Концентрираната в тях захар помага за стабилизирането на кръвна захар в организма ни и е от помощ на диабетици, както и хора страдащи от анемия, чернодробни заболявания, язви и дори химически отравяния.

 

Водораслите в нашето меню

Сушито вероятно е сред първите храни, за които се сещаме, когато си помислим за водорасли. То е перфектен начин да се интегрира нори по универсален и винаги вкусен начин. Но разбира се, има и по-оригинални начини да използваме водораслите в храненето и да се възползваме по-добре от полезните им свойства в храната си, докато я разнообразяваме и овкусяваме. Например, водораслите най-лесно се добавят към всякакви рибни ястия, като паеля или паста, защото вкусът им е много морски. От тях могат да се правят страхотни дресинги, да се добавят в салати или омлети. Всъщност, водораслите са вкусна добавка дори и за бургери, чипс или пуканки.