Най-скъпият сладолед в света струва 6400 долара!
Дръжте ръцете си здраво: една лъжичка от това изискано удоволствие, вероятно, ще струва повече от целия сладолед, който ще изядете за няколко лета. В момента, замразеният десерт, наречен byakuya – „бяла нощ“ на японски – струва 880 000 йени (6380 долара) за една порция, което официално го прави най-скъпият сладолед в света, според Рекордите на Гинес.
Японската марка сладолед „Cellato“ нарича на своя уебсайт „бяла нощ gellato“, а името е намек за италианския му произход. Само тази съставка може да донесе до 2 милиона йени (14 500 долара) за килограм, се казва в статия, публикувана на уебсайта на Рекордите на Гинес. Сладоледът се допълва от ядливо златно листо, два вида сирене и „Сакекасу“ – пастообразна съставка, получена в процеса на производство на саке.
„Разработването му ни отне повече от 1,5 години, с много опити и грешки, за да постигнем правилния вкус“, заяви по-рано представител на компанията пред „Рекордите на Гинес“. Той е изтъкнал, че тяхната мисия не е само да правят апетитно скъпи десерти, а да създадат кулинарно приключение, което обединява европейски съставки и традиционни японски храни. За тази цел, тя привлича Тадайоши Ямада, главен готвач на „RiVi“ – ресторант в Осака, известен с френско-японската си фюжън кухня – за да ръководи проекта. Според уебсайта на „Cellato“, десертът е наличен за продажба в Япония и се доставя директно на потребителите. Дегустацията на лакомството е почти толкова прецизна, тъй като определени щателни стъпки за начина, по който трябва да се консумира, след като пристигне.
Посетителите са инструктирани да изсипят белия трюфел с подходящата текстура, точно когато сладоледът омеква, преди да го разбъркат с ръчно изработена метална лъжица, която им се дава. Препоръчва се да оставят сладоледа да се размрази на стайна температура или да го затоплят в микровълнова фурна при 500 вата за 10-20 секунди, ако текстурата е прекалено твърда. Освен това, се препоръчва дегустацията да се съчетае със саке или френско бяло вино. От „Cellato“ са съобщили, че планират да разнообразят своята скъпа продуктова линия, като включат в бъдеще шампанско и хайвер.
Източник: CNN
Четете още: