На 15 август изпращаме Павлин Надворни на регатата „Global Solo Challenge“

ВАРНА новини лого

Facebook/Espresso Martini Bulgaria

Малко след финала на регата „Cor Caroli“ на Деня на Варна – 15 август, ще изпратим Павлин Надворни за участието му в „Global Solo Challenge“. Мащабното международно състезание, което представлява околосветска обиколка за самостоятелни мореплаватели, ще стартира поетапно в Ла Коруня. Ветроходецът е носител на наградата „Златен Глобус“ за най-доброто българско ветроходно постижение през 2022 г.

Събитието е наричано „Еверестът на океанското ветроходоство“ и обхваща най-тежкия маршрут, по който участниците нямат право да спират, както и да получават външна помощ: Ла Коруня – нос Добра Надежда, Африка – нос Лийуин, Австралия – Нос Хорн, Южна Америка – Ла Коруна. Изискването е Нос Хорн да бъде обиколен не по-късно от 31 март 2024 г., защото след това става практически непроходим. Друго ограничение е, че трябва да се плава на север от забранената зона – зоната на ледовете, която всяка година е с различни граници.

В момента Надворни приключва подготовката си за тази обиколка, което е доста трудоемко и финансово утежнено заради завишените изисквания на организаторите. Българинът обясни, че в зависимост от класа на плавателния съд и редица други специфични обстоятелства, една такава подготовка струва между 100 000 и 500 000 евро. Той изрази благодарност на Община Варна, свои приятели, ветроходци и представители на бизнеса, които са му помогнали, за да стане възможно това негово участие.

Павел Надворни
Варна Новини

Събитието се организира за първи път и от над 60 заявление за участие са останали само 21 плавателни съда, които ще трябва да изминат маршрута от 26 000 мили. Стартът ще бъде даден от испанския град Ла Коруня, като на 26 август ще стартират по-бавните лодки, а последни ще тръгнат най-бързите, сред които е и „Espresso Martini“ – яхтата на Надворни, чийто старт е планиран на 21 октомври. Ако всичко върви по план, плаванетому ще продължи между 135 и 150 дни. Той е единственият представител на България, като все още е под въпрос участието на друг българин, Иван Димов, който обаче ще плава под италиански флаг.

Предизвикателството е огромно, коментира пред журналисти Павлин Надворни и обясни, че преминаването на 11 000 мили през Южния океан е сериозна задача. Всеки плавателен съд ще има сателитни тракери, които ще следят кога, къде се намира. „Espresso Martini“ разполага с два допълнителни тракера, както и допълнително, лично оборудване като система за превръщане на солената вода в сладка; спасително оборудване – аварийни излъчватели, 4 сателитни аварийни буйя, 2 спасителни автоматичнонадуващи се плота /никоя друга яхта няма такива/ и др. Таксите за участие пък покриват и разходите при евентуална нужда от търсене и спасяване от специализираните екипи на държавите, покрай които преминава маршрутът на регатата.

Д.С.

Четете още:

Златен медал за Боряна Калейн