9 храни могат да влошат проблемите със ставите

Лекар.

Снимка gettyimages

Храните, съдържащи хистамин, могат да увеличат възпалителния отговор в ставите. Хистаминът е медиатор на незабавните алергични реакции. Именно това причинява анафилактичен шок, уртикария и други прояви на нежелани реакции. Основният източник на хистамин е рибата, която е била съхранявана много дълго време. Веществото в този случай се счита за токсин и се образува в консервирани храни. Появата му в големи количества е причинена от нарушения в технологията на обработка и съхранение на продукта. Нормата за хистамин е до 100 mg/kg. Ако в рибата има много от него, тя придобива остър вкус.

Рибата съдържа аминокиселини, включително хистидин. Когато той претърпи реакцията на декарбоксилиране, необходима за подобряване на вкуса и аромата на храните, се образува хистамин. Процесът протича с участието на бактерии при температури над 15°C. Колкото по-дълго се съхранява рибата, толкова повече вредни вещества се натрупват.

Най-големи количества хистамин се съдържат в осолена, пушена риба и консерви. В същото време е устойчив на топлина, така че дори да пържите или варите рибата, той ще остане непокътнат и невредим.

Освен рибата има и други храни, които съдържат високи нива на хистамин, така че е добре да знаете кои да избягвате, особено ако имате непоносимост.

► Ферментирали храни: сирена, кисело зеле, ферментирали млечни продукти, соя, бира. По време на процеса на ферментация се образува хистамин.

► Пушени продукти: колбаси, бекон, пушени рибни продукти. При опушването се образува хистамин.

► Цитрусови плодове: портокали, мандарини, лимони – съдържат флавоноиди, които могат да предизвикат повишена реакция към веществото.

► Домати: съдържат големи количества аминокиселини, които насърчават образуването на хистамин.

► Ядки: особено шамфъстъците и фъстъците съдържат високи нива на алергени.

► Шоколад: източник е на флавоноиди и стимулира производството на хистамин.

► Червено вино: съдържа съединението тирамин, което засилва реакцията към хистамина.

► Ягоди и малини: Те съдържат много флавоноиди, които предизвикват засилване на симптомите на непоносимост към алергени.

Хранене за здрави стави
Микробите, които живеят в червата ни, предимно са добри, но има и лоши. Ако последните са твърде много, пропускливостта на чревната стена се увеличава. Бактериалните антигени навлизат в кръвта. Имунната система ги вижда и атакува. Постоянната имунна стимулация причинява хронично възпаление в тялото. Това е лошо не само за ставите, но и за сърцето, както и за всички останали органи, защото това слабо, но много продължително възпаление ускорява процеса на отлагане на холестеролни плаки по стените на кръвоносните съдове.

За да поддържате микрофлората си в добро състояние, трябва да се храните правилно.

Препоръчително е храната да бъде:

• разнообразна;

• повече растителна, отколкото животинска;

• с включени много фибри – въглехидрати, които не се разграждат в храносмилателния тракт (зеленчуци, плодове, гъби, нерафинирани зърна, водорасли).

В същото време трябва да ядете по-малко сладкиши и рафинирани въглехидратни храни. Такава храна предизвиква растеж на микроби, които увреждат чревната стена. За да я възстановят, лекарите използват лекарства, които задействат процесите на регенерация на лигавицата.

zdrave.to

Прочетете още:

Котлет от сом на фурна