Желязков: Ако се получи необходимото доверие, Борисов може да бъде номиниран за премиер

Росен Желязков

Росен Желязков

„Това, че водя две листи не е мое решение. То е решение на партията, както и решението дали ще ида в Европарламента или в българското Народно събрание. Имам готовност и за Брюксел, и за София. Нямам предпочитание“.

Това каза пред БТВ Росен Желязков, водач на листата на ГЕРБ в еврозиборите и водач на листата за народни представители на ГЕРБ в Благоевград.

„Най-лошият съветник в политиката е егото и обидата. Ако човек се занимава с тази дейности и реши да се връща на крилете на реванша, е загубен. В момента аз съм в кампания и се борим за възможно най-добрия резултат за ГЕРБ“, посочи Желязков.

„В България е възможна коалиционна ситуация и между непримирими антагонисти в политическия процес. Негативното е, че липсваше политическо споразумение, политическа отговорност и отчетност. Нямаше искреност, нямаше доверие. Примерите в Германия и Румъния показаха, че този тип политическо взаимодействие е възможно“, обясни кандидатът за евродепутат.

„Моделът се оказа с потенциал, но беше толкова лошо изпълнено, че не вярвам някой да се върне към него, дори и най-големият му привърженик“, подчерта той.

Според него нещо важно, което е липсвало, е бил механизъм за решаване на споровете.

„Всичко трябва да е скрепено в сериозен договор. Иначе успехът ще има много бащи, а неуспехът – една майка“, коментира Желязков.

„Логично е, ако има водеща сила в парламента след изборите, нейният лидер да бъде сочен като кандидат за премиер. Това в редица държави е задължение. Ние ясно заявяваме, че ако ГЕРБ получи необходимото доверие – значителна преднина“, добави той по отношение на възможността Бойко Борисов да бъде предложен за министър-председател в рамките на 50-ото Народно събрание.

„Вероятността, ако се получи необходимото доверие, Борисов да бъде номиниран за премиер, е единствата такава“, подчерта Росен Желязков.

tribune.bg

Прочетете още:

Борисов: В момента борбата е кой да е яростната опозиция, само ние имаме кампания