От Златни пясъци опровергаха германски репортажи за купони без маски и дистанции

Златни пясъци.

Снимка БТА

Туристическият бранш на Златни пясъци опроверга твърдения на германски медии, че в комплекса не се спазват емидемиологичните норми и обяви, че се води негативна кампания срещу България, защото за първи път Златни пясъци е толкова предпочитан от германските туристи.

Два телевизионни репортажа за германски туристи на Златни пясъци, излъчени от ARD и RTL, показват как млади хора се веселят в Златни пясъци, без да спазват никаква дистанция и предизвикват опасения за нов скок на заразите след завръщането на туристите в Германия, отбелязват германските медии.

Тези твърдения предизвикаха спешна среща на туристическия бранш в комплекса с министъра на туризма Марияна Николова

Хотелите и заведенията в Златни пясъци спазват всички епидемиологични мерки на Министерството на здравеопазването срещу разпространението на COVID-19, увериха от Съюза на хотелиерите в Златни пясъци и Българската асоциация на заведенията в разговори с вицепремиера и министър на туризма, съобщиха от министерството.

От двете организации са посочили, че кадрите, излъчени от германските телевизии ARD и RTL, са от клубове от миналата година. На входа на нощните клубове се мери температурата, персоналът носи маски и ръкавици, масите са разположени на разстояние, а помещенията се дезинфекцират редовно. Според тях се води негативна кампания срещу България, защото за първи път Златни пясъци е толкова предпочитан от германските туристи.

От Съюза на хотелиерите в Златни пясъци и Българската асоциация на заведенията са заявили пред вицепремиера Николова, че няма случаи на заразени туристи в курорта. Предстоят разговори на министъра с германския посланик и с представителите на германските туроператори у нас.

„Тагесшпигел“ в своя статия по темата посочва, че немалко хора в България тълкуват тези репортажи на ARD и RTL като кампания срещу българския туризъм. В тази връзка е цитиран управителят на нощен клуб Даниел Стефанов, според когото кадрите вероятно са от миналата година, а в заведението му вечер се събирали не повече от 50 гости. Взети били всички разпоредени от Министерството на здравеопазването мерки за защита от коронавируса – на входа се мери температурата, персоналът носи маски и ръкавици, масите са разположени на разстояние, а помещенията се дезинфекцират редовно, пише Дойче Веле в статия от вчера под заглавие: „Германци на Златни пясъци: „Тук на никого не му пука от коронавируса“.

„Франкфуртер Рундшау“ обаче цитира млади германци от заснетите кадри, които твърдят, че на Златни пясъци „на никого не му пука от коронавируса“ и че всичко било наред, понеже се дезинфекцирали вътрешно, с обилни количества алкохол.

„Без маски, без дистанция, но с много алкохол“ – така описва ситуацията на Златни пясъци и вестник „Билд“. Изданието пише, че след като любимите заведения на германците на Майорка бяха затворени, сега те са се насочили към българските курорти. Изданието дори определя Златни пясъци като „новото Елдорадо“ за тези, които искат да се забавляват. Цитиран е собственикът на бар Христо Тодоров, който казва, че тази година имало много повече германци, отколкото миналата. И то почти само млади хора. Пред изданието млада двойка споделя, че в началото носели маски, но бързо се отказали, след като установили, че били едва ли не единствените.

„Купоните са точно толкова весели и бурни, колкото и преди“, казва Христо Тодоров пред „Билд“. Изданието цитира и държавния секретар по туризма в министерството на икономиката Томас Барайс, според когото „всеки, който има поне малко разум, трябва междувременно да е разбрал, че тазгодишната ваканция трябва да мине без купони на Златни пясъци или на Майорка“.

„Тагесшпигел“ отбелязва на свой ред, че и в България туризмът е пострадал сериозно от кризата, породена от коронавируса. В началото на пандемията страната взе необходимите мерки, в резултат от което броят на заразените в следващите месеци остана много нисък. Това на свой ред подтикна представителите на българския туристически бранш да предприемат стъпки за спасяване на бизнеса си – те поискаха да рекламират българското Черноморие като дестинация, където местните хора и чуждестранните гости могат да се забавляват относително спокойно въпреки коронавируса, пише „Тагесшпигел“.

През последните седмици обаче нещата се промениха – броят на заразените започна да расте все по-бързо. И ако в Германия трябва да се направят средно 190 теста, за да се установи един заразен с коронавирус, в България е достатъчна една десета от тази бройка, отбелязва „Тагесшпигел“.

Изданието цитира данни на Регионалната здравна инспекция във Варна, според които големите купони на Златни пясъци очевидно не са довели до сериозен ръст на заразите в региона. Пред „Тагесшпигел“ областният управител на Варна Стоян Пасев казва: „Трябва да се научим да живеем с този вирус. Алтернативата е да се заключим вкъщи, което обаче не е препоръчително“, пише Дойче Веле.

dir.bg